Translate

12 Aralık 2015 Cumartesi

Yurt dışında ucuza seyahat etmenin yolları nelerdir?

Hemen herkesin hayalidir yurt dışına çıkıp, gezip tozmak fakat bütçesel olarak pek mümkün olmayabiliyor çoğu zaman. Bütçesel olarak uygun olduğunda da genelde zaman konusunda sıkıntı yaşarız. Zamanı olmayanlar için bir şey yapamayız tabi. Zamanı olup bütçeyi nasıl planlayacağını bilmeyenleri şöyle alabilirim.
Bütçe planlamada sıkıntılı olduğunuza göre lükse düşkün değilsinizdir. Eğer lükse düşkünseniz şimdiden bu yazıdan uzaklaşabilirsiniz.
Gezide en önemli iki kalem var bütçeyi sarsacak. Konaklama ve ulaşım.
Peki bunlar için ne yapılabilir? Erken rezervasyon ilk akla gelen çözüm. Büyük oranda bunu sorunumuzu çözer.  Konaklamada otel yerine hostelleri tercih edebilirsiniz hatta çok daha önceden planınızı yaparak couchsurfing gibi sitelerden arkadaş bularak çözebilirsiniz sorunu. Apart evler bakabilirsiniz hatta abartıp kalacağınız süreye bağlı olarak ev bile kiralayabilirsiniz. Hele grup halinde gidiyorsanız geziye, süresi de uzunsa tadından yenmez sanırım. Otel veya hostel ayarlarken ucuz diye şehir merkezine 3 saat uzakta olup olmadığını da kontrol edin mutlaka. Lokasyon en önemli etkenlerden birisi. Çadır kurun uygun yer ve hava koşulları olduğu takdirde. İleride de kullanabileceğiniz için daha ekonomik olacaktır. Olmadı havalimanında uyuyun. Nasılsa bir çantanız olacak yanınızda. Yaz-Kış uygun ortamı olan yerler
Ulaşımda ise uçakla seyahat etmek yerine tren otobüs gibi alternatifleri değerlendirebilirsiniz tabi gidilecek yere uçak dışında gidilemiyorsa ya da daha uygunsa durum değişir. Avrupa’da düşük maliyetli hava yolu şirketleri var. Bu durumu iyi değerlendirip ucuza kapatabilirsiniz. Bunu için sırt çantası ile yolculuk etmeyi sevmeni gerekir çünkü düşük maliyetli hava yolları taşımanı için valize müsaade etmeyebiliyor. Sürekli seyahat ediyorsanız bankaların mil sunan kartlarından edinip millerinizi bu uçuşlarda kullanabilirsiniz. Otostop çekin yapabiliyorsanız. Tabi yapacağınız ülkeye de dikkat edin
Seyahat edilecek zamanda bunlara bir etken tabi. Sezon sonunda gitmek sizin için daha avantajlı olacaktır. Hem daha uyguna gidebilirsiniz hem de zamandan tasarruf etmiş olabilirsiniz. Nasıl mı?
Sezonda bir müzeye girmek için 1 saat harcıyorsanız sezon sonunda hiç sıra beklemeden girebilirsiniz bu da size şehri keşfetmek için daha çok fırsat verir.
Peki orada biz ne yiyip içeceğiz dediğinizi duyar gibiyim. Markete gidip peynir ekmekle geçireceksiniz öğününüzü. Kesenin ağzını ancak böyle büzebiliriz. Kendin pişir kendin ye yapacaksınız.
Peki şehirde ulaşım nasıl olacak?
Tabana kuvvet yapın spor her aman iyidir ancak yorulduğunuzda kullanın toplu taşımayı
Pazarlık yapın mutlaka kalacağınız hostelde, aldığınız herhangi bir üründe, bilette farketmez çatır çatır pazarlık yapın. Sevmiyorsanız bile zorlayın kendinizi.
Kredi kartını mümkün olduğunca kullanmayın. Bankalar kendi kurları üzerindne işlem yaptıkları için zararlı çıkarsınız.

Hiç paranız kalmadığında  orada iş bulup  çalışabilirsiniz, çocuk bakıcılığı, garsonluk,  tur rehberi gibi işler bakabilirsiniz kendinize.


5 yorum:

  1. aslında cantanı alıp gitmek lazım bi gün paranın olup olmamasına bakmadan :) Hayat gidiyor yahu :)

    Teşekkürler :)


    Bu arada söylemeden geçemeyeceğim yazı fontlarınız kayma yapıyo el yazısı şeklinde olanlar pek ufak ve inceyken arada times new romana geçiyor :) Dolayısıyla görselı farklı duruyor bı göz atın ıstersenız :) Ben takılırım boyle seylere cok ondan bildirmek istedim sevgilerle :)

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle doğru diyorsun :) bir çantayla gidebilmeli hayat gitmeden..
    Uyarın içinde çok teşekkür ederim. İyiki söyledin ben farkında değildim çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne demek ben takılıyorum boyle seylere gortunce de demeden gecemıyorum yanlıs anlayaın nolur :)

      Sil
    2. Olur mu öyle şey elbette ki uyarmamız gerekir:) Sorunu tamamen çözemedim fakat kısmen hepsini aynı tip yaptım.Eski yazılarda farklı bir sorun çıktı bu sefer. Klavyeden kaynaklı olduğunu düşünüyorum.Normalde word ile yazarken de aynı sorunla karşılaşıyorum.En kısa sürede çözeceğim sorunu :) Tekrardan teşekkür ediyorum nazik uyarınız için

      Sil
    3. ben tesekkur ederım anlayısınız için :)

      Sil