Translate

27 Mart 2014 Perşembe

Zeugma Mozaik Müzesi-1



 Daha önce bir kaç gez gitmiş olmama rağmen hiç bu kadar uzun vakit geçirmemiştim müzede..Ve ilk defa yalnız gittim ve bir sürü fotoğraf çektim.Giriş ücreti ne kadar bilmiyorum ben müze kartımı kullanarak girdim.Ama tahminime göre 8-10 lira arası.

Okeanos villalarına ait odanın taban mozaiğidir kendileri.Çıkarılan ilk eserlerden biridir ve "Dionysos'un Ariadne ile buluşması" diye adlandırılır.

Dionysos Mozaiği
Okeanos villasının sığ havuzunun taban mozaiğidir.Ortadakiler Okeanıs ile eşi Tethys. Çevrelerindeki  ise denizin verimliliğine işaret eden çeşitli balık türleri ve yunuslara binmiş Eroslar görülmekte. 

Okeanos ve Tethys Mozaiği

Menad villasının bir odasına ait taban mozaiği.Meşhur Çingene kızı mozaiğin yan odasından çıkarılmıştır.

Akratos ve Euprosyne Mozaiği

Duvar resimli oda   M.S 2-3 yy





Oturan kadın heykeli

Geometrik Oda


Çocuklu kadın heykeli



Euphrates (Nehir Tanrıları) mozaiği


Gaia Mozaiği


Pasiphae ve daidalos mozaiği


Hamam Kompleksi Mozaikleri


Mars Heykeli



Akhilleus Mozaiği



Bu müzenin bir kısmı daha =) devamı daha sonra gelecek.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder