Translate

4 Nisan 2015 Cumartesi

Almanya

Günaydın arkadaşlar,

Bir ara bloga yazı yazamamın sebebi işte bu geziydi.Vize işleriydi, ev taşımaydı derken çok hareketli bir dönem geçirdim.Vize işlemleri demişken hemen bahsedeyim.Gaziantep’te bulunan İDATA vize merkezinden hallettik bütün işlemlerimizi.Seyahat sigortası işlemlerini de buradan hallettik.Vize için gereken belgeleri internet sitesinden bulabilirsiniz.Annemle birlikte yaptığımız ilk yurt dışı gezimizdi bu.Kurban bayramında orada olmayı planlamıştık ama dediğimiz gibi olmadı vize geç geldi.Biletlerimizi alamadık bir süre sonra evi taşıdık.Vizeler geldi biletler alındı bayram geçti ve o beklenen gün geldi.Ve sonunda Antalyadan uçağa 3 gibi bindik.Yerel saatle 5:30 gibi Dusseldorf havalimanındaydık.Vizeyi alırken Gaziantep'te yaşıyorduk sonra memlekete geldik,geziyi o yüzden burdan başlattık. Dönüşte İstanbul'a  oldu :)

Ev taşımanında verdiği yorgunluk,uçak yolculuğu derken iki gün kendimize gelemedik zaten .Haliyle bir yere de çıkamadık. Nihayet 3. günün sonunda kendimize geldik ve dışarıya çıktık.Isınma turlarına daha yeni başladık. 16 Ekimde Krefeld’e gittik.Gitme amacımız tabiki Primark açılışıydı. Primark’a karşı özel bir zaafım var nedense.Ucuzluğu tabi ki ilgi çekici ama bir çok çeşiti içinde barındırması da diğer bir nokta.

Bilmeyenler için kısaca bahsedeyim.Primark'ta giyimden,aksesuara, ev eşyasından iç giyime kadar her şeyi bulabileceğinz bir mağaza.

4.gün akşam saatlerine yakın bir zamanda Duisburg merkeze gittik.Forum Duisburg’ta zaman geçirdik biraz.Napayım avm seviyorum.Dışarıda yeni yıl yaklaştığı için bununla ilgili eğlenceler vardı.Yılbaşına daha çok zaman olmasına rağmen bence gayet hareketliydi.

Fotoğrafta gördüğünüz Almanya’ya özgü bu yerel kıyafetlere bayıldım.Eğer tekrar gidersem alacaklarımdan birisi bu kıyafetler.
Diğer bayıldığım şeylerden biriside bienenstich denen Türkçe'de arı sokması pastası olarak bilinen bir pasta.Tadı hala damağımda..

Almanya gezisi bu kadar değil.Anlat anlat bitmez bir gezi oldu.Süremiz kısıtlı olmadığı için rahat bir gezi oldu.Ancak diğer gezdiğimiz ülkelerde biraz zaman sıkıntısı yaşamadık değil.Pazar gezdiğimiz zamanlarda oldu, maden ocaklarına gitme fırsatımız da oldu.Maden ocağı denince öyle yerin bin kat dibi gelmesin aklınıza .Yerin üstünde yapılıyor.Garzweiler tagebau maden ocağının ismi.Belki ilgilenenler olabilir diye paylaşmak istedim.

Bir haftalık ısınma turundan sonra güzel bir gezi planı yaptığımızı düşünüyorum.

Belçikada görüşmek dileğiyle…: ) Kendinize iyi bakın.Diğer yazılarda en kısa zamanda yayınlanacak :)